Det skal du vise, at du kan:
|
Opgave
|
|
Dette vurderer jeg til eksamen:
Kommunikationsmodellen
AIDA modellen
Perspektiv
Minerva Modellen Forstå minervamodellen – forklaring
|
Du skal analysere en reklame. Disse punkter skal du kunne sige noget om:
Analyseskema (klik og udfyld) PowerPoint der bliver brugt i reklamen – kan du også bruge til din analyse Reklamen du skal analysere:
Perspektiver fx til en levende reklame
Gem dit arbejde et sikkert sted fx på Z-drevet og fremlæg din analyse for din lærer. |
Introduktion til opgaven |
|
|
Præstentation |
|
|
AIDA / Indholdsanalyse |
|
|
Komposition |
|
|
Målgruppe |
|
|
Appelform
|
|
|
Reklamekneb / Virkemidler
|
|
|
Vurdering
|
|
|
Perspektivering
|
Forkerte signaler
Reklamer der giver forkerte signaler kan forvirre:
Bliv endnu dygtigere
Hvis du vil vide lidt mere om, hvad de forskellige elementer i reklameanalysen indeholder, kan du finde en rigtig god guide i Faktion Kapitel om reklameanalyse
Trediedelsreglen
Ofte benyttes Det gyldne snit eller trediedelsreglen til at fange vores blik. Inddel billedet i 9 felter, og se om der ligger vises noget vigtigt i de fire punkter
Se video om forskellige reklametyper:
- Spejlreklame
- Prestigereklame
- Stilreklame
- Produktorienteret